Barrage to nowoczesna ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technice,budować tamy i elektrownie wodne i łączą je za pomocą kanałów.
Kompletny system wodny umożliwia zastosowanie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.Barrage to gra wyjątkowa - ma zaskakującą, znakomicie zaprojektowaną mechanikę, szczególnie silną, lecz i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą konkretnie zaszkodzić co pomóc przeciwnikom,, a także przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy detal.Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętnościsą asymetryczne.
Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy pokazującej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne, a także pola, na których gracze mogą tworzyć swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.Woda to najcenniejszy ascetyczniec w grze - niezakłócona poprzez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki.
Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować formując tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty.
Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości tamy) i przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.Akcja budowy umożliwia zbudowanie konstrukcji na planszy - gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) i właściwy kafel technice na swoim kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment - zasoby te są zablokowane do momentu wykonania poprzez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie.Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję - gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swej elektrowni, co kreuje energię.
Jeśli wielkość produkcji spełnia kryteria kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować kontrakt.Akcja gospodarka wodna zezwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie.W banku gracze pozyskują świeże kredyty na finansowanie inwestycji.Akcja w warsztacie pozwala na obrót koła budowy o uzupełniające segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych maszyn i technice w związku z poprzednimi inwestycjami.U dostawcy sprzętów można kupić nowe maszyny, a w biurze patentowym świeże kafle progresywnej technice (do zastosowania na kole budowy).W dziale handlowym gracze pozyskują nowe kontrakty prywatne.wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest przystępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda skategoryzowana u źródeł płynie rzekami w dół mapy.
Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją zastosować do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych nowoczesnych technologii.Akcesoria w pakiecie: - 1 dwustronna mapa- 1 plansza zarządu- 1 plansza biura patentowego- 1 tor energii- 15 kafli nowoczesnych technologii- 6 kafli premii- 6 kafli celów- 10 kafli przygotowania- 7 kafli dyrektorów wykonawczych- 1 kafel specjalnej technologii Antona Krylova- 45 kafli kontraktów prywatnych- 4 kafle kontraktów początkowych- 6 kafli kontraktów państwowych- 8 kafli źródeł- 3 neutralne podwyższenia- 3 neutralne podstawy- 30 kropel wody- Kredyty hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)- 34 koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)- 26 betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)- 4 plansze spółek- 4 koła budowy- 20 kafli Automy- 5 kafli technice podstawowych dla każdej z 4 spółek- 1 pomoc gracza dla każdej z 4 spółek- 5 podstaw dla każdej z 4 spółek- 5 podwyższeń dla każdej z 4 spółek- 5 kanałów dla każdej z 4 spółek- 4 elektrownie dla każdej z 4 spółek- 1 wyraźnik kolejności dla każdej z 4 spółek- 1 istotnik energii dla każdej z 4 spółek- 1 istotnik punktów zwycięstwa dla każdej z 4 spółek- 12 inżynierów dla każdej z 4 spółek...