Podwodne Miasta
Gwałtownie rosnąca liczba przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, że czas na założenie nowego domu - na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie potrzebne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają minimalistycznce, by zbudować miasta, sieć transportu i różnych budynków potrzebnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze konsoliduje się z zagraniem karty i wyborem trafnej akcji. Jeśli kolor karty odpowiada kolorowi akcji, gracz otrzymuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak znaczna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie posiadając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak znaczna, że gracz wybierze akcję, która może nie jest efektowna, ale ma trafny kolor. Podejmowanie trafnych wyborów tego rodzaju jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!). Podwodne Miasta to eurogra przeznaczona dla miłośników cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Niemało ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i specyficzna mechanika, która zapewniła Podwodne Miasta nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year i Best Strategy Board Game.
atuty:
- Najwyżej oceniana gra strategiczna targów Spiel 2018
- wyjątkowa mechanika łączenia zagrywanych kart z polami akcji
- polecana dla sympatyków takich gier jak Ark Nova czy Terraformacja Marsa
- Gra która po 4 latach od premiery ma ocenę 8.1 na BGG
Zawartość pudełka:
- dwustronna plansza
- 4 dwustronne plansze gracza
- 4 arkusze pomocy
- 4 karty Punktacji Końcowej
- 4 karty Osobistych Asystentów
- talia I Ery: 66 kart
- talia II Ery: 57 kart
- talia III Ery: 57 kart
- 10 kart Specjalnych o koszcie 3 kredytów
- 15 kart Specjalnych o koszcie 1 i 2 kredytów
- 8 kart Kontraktów Rządowych
- 3 kafle Akcji w 4 kolorach
- 16 żetonów Metropolii
- 35 sztuk żetonów Kredytów
- 27 żetonów Alg
- 27 żetonów Plastostali
- 21 żetonów Nauki
- 17 żetonów Biomasy
- 46 dwustronnych żetonów Tuneli
- kafel Klonowania Akcji
- 4 kafle Mnożników Zasobów
- 37 znaczników Farm
- 37 pokaźników Odsalarni
- 37 znaczników Laboratoriów
- 17 kopuł niesymbiotycznych Miast
- 13 kopuł symbiotycznych Miast
- 1 wyraźnik Ery
- 3 pokaźniki w 4 kolorach
uzupełniające dane:
- Producent - Portal
- EAN - 5902560382594