Piątka to szybka, kolorowa gra imprezowa dla 2-8 graczy. Wyszukacie tu wszystko, czego potrzeba do rozkręcenia planszówkowego wieczoru: proste zasady, konieczność przejrzenia przeciwników i przepięknie stworzone, customowe kości zaprojektowane przez Silly Jellie, twórczynię grafik do Coatla.
Gra składa się z dwóch rund, w czasie których każdy z was będzie musiał stworzyć skojarzenie dla każdej z pięciu par kości. Za każde takie skojarzenie otrzymacie 1 punkt, chyba iż nie zostanie ono zaakceptowane poprzez pozostałych graczy.
Ale uwaga! Jeżeli uda wam się stworzyć takie samo skojarzenie jak któryś z waszych przeciwników, otrzymacie za nie aż 2 punkty. Wielkie umysły myślą podobnie! Znajdź skojarzenia i stwórz połączenia! Co może pasować do drapieżnika i sawanny? Lew, gepard, a może krokodyl? Baśń i woda? Może mała Syrenka? A owoc i część ciała? No pewnie, iż jabłko Adama!
Tylko nie kombinuj zbyt mocno! Lepiej, by ktoś inny wpadł na to samo co ty. Wtedy dostaniesz więcej punktów! Przygotowanie Na początku niech każdy z was weźmie jedną kartkę z notatnika i zaopatrzy się w długopis.
Następnie wybierzcie po jednej Płytce Słów i jednej kości z każdego koloru, Płytki umieśćcie na środku stołu, a niewykorzystane Kości i Płytki odłóżcie do pudełka. Teraz rzućcie pięcioma kośćmi i zjednoczycie każdą z nich do pola na Płytce, zgodnie z kolorem i symbolem.
Na końcu umieśćcie klepsydrę obok Płytek Słów. Skojarzenia czas zacząć! Przebieg gry Obróćcie klepsydrę i do dzieła! teraz każdy z was ma 3 minuty, żeby znaleźć skojarzenia dla każdej z 10 realnych kompilacji Kości.
Żółta Kość znajduje się pod hasłem Woda, a Czerwona pod hasłem Baśnie i legendy. To co, może niepokaźna Syrenka? Jeśli wpadniecie na jakieś skojarzenie, prędko zapiszcie je swojej kartce Notatnika. Kiedy czas dobiegnie końca, sprawdźcie, ile otrzymaliście punktów.
Punktacja i zakończenie Każdy z was czyta kolejno swoje 10 skojarzeń, następnie dla każdego z nich wszyscy gracze głosują: tak lub nie. Skojarzenia, które uzyskały więcej głosów na tak, zostają dopuszczone, a za każde takie gracz otrzymuje 1 punkt.
I dzisiaj najlepsze: jeżeli co najmniej dwóch graczy stworzyło takie samo skojarzenie, każdy z nich otrzymuje za nie aż 2 punkty. Po odczytaniu wszelkich skojarzeń odwróćcie Płytki Słów i rozegrajcie drugą rundę starannie w taki sam sposób.
Na końcu wygrywa gracz z największą liczbą punktów. Jeżeli jest remis, wygra ten z was, który będzie miał najwięcej Pasujących skojarzeń! mocne strony: Szybka, kolorowa gra imprezowa, bazująca na rzutach kośćmi i przewidywaniu przeciwników; efektownie tworzone części z customowymi kośćmi na czele, zaprojektowane poprzez Silly Jellie (Coatl); spora regrywalność dzięki dwóm zestawom Kości i Płytkom Słów....