Po Republice nie pozostał ślad! Rządy Imperium sięgają najdalszych zakątków galaktyki.... I choćby się wydawało, iż nie ma nadziei, niewiele znacząca grupka rebeliantów stawia opór. Dzięki brawurowym partyzanckim akcjom, udaje sie produktywnie sabotować działania tyranii.
Na jak długo$22 Oto "Star Wars. Rebelia" strategiczna gra planszowa, dla dwóch do czterech osób, opowiadająca o galaktycznych przepychankach znanych z sagi Gwiezdnych Wojen. Jedna ze stron- Imperium chce olśnić wszystkie układy i światy, Rebelianci- sprzeciwiają sie bezprawnym rządom, próbując przywrócić Republikę.
Która ze stron zwycięży$23 Jasna Strona Mocy przebije się przez kurtynę Ciemnej Strony$24 Przygotowanie gry, opis elementów, a choćby początkowy scenariusz podpowiada instrukcja. Każdy z graczy dostaje planszetkę,, a także talię Misji, Akcji, i początkowych Liderów (postacie znane z sagi).
Uczestnik kierujący Sojuszem Rebeliantów, wybiera jedną z planet na której umieszcza bazę (w tajemnicy przed przeciwnikami). Licznik rund umieszczamy na polu 1, natomiast pokaźnik Rebeliantów na przeciwległej stronie Toru Rund.
Możemy rozpoczynać! Cel gry "Star Wars: Rebelia" jest inny dla każdego z graczy. Ciemna Strona Mocy musi wkroczyć wojskami na planetę na której znajduje się główna baza ruchu oporu, natomiast Rebelianci muszą wykonywać misje sabotażowe, pozostając w ukryciu, aż do momentu zetknięcia się ze sobą Licznika Rund i pokaźnika Rebelii.
Cele jasne- ale czy prosto je osiągnąć$25 Każda ze stron dysponuje charyzmatycznymi bohaterami, zwanymi Liderami. To właśnie na nich oparta jest cała mechanika gry. Zaczynając od pierwszej Fazy każdej rundy, gracze wybierają (w tajemnicy przed przeciwnikiem) Misje i przyporządkowują im lidera.
Możemy wykonać dowolną ilość Misji, ale warto brać pod uwagę fakt, że są one jednorazowymi akcjami! W następnej fazie, przechodzimy do realizowania zleconych zadań. Począwszy od Rebelii gracz odsłania dowolnie wybraną kartę misji, czyta jej treść i umieszcza przyporządkowanego lidera do wybranej poprzez siebie planety.
Przeciwnik może zareagować na misję, wysyłając do tego samego układu pionek swojego niewykorzystanego wcześniej Lidera. Jeśli tak się stanie- gracze rzucają kostkami (określone przed daną zdolność lub treść karty).
A następnie rozstrzygają misje lub anulują jej działanie. Sabotować może każda ze stron, oczywiście jeśli ma wolnego bohatera. Ponadto, Liderzy mogą zostać wykorzystani do przesunięcia wojsk, oraz zdobywania nowych planet.
starczy zamiast misji zadeklarować ruch, przypisać pionek i położyć go na trafnej plancie. Gdy obaj gracze spasują należy przejść do kolejnej fazy- pozyskania nowych liderów, produkcji,, a także rekrutacji wojsk.
Zakończenie rundy odznaczamy przesunięciem licznika, sprawdzając czy by Rebelianci nie zwyciężyli potyczki! (przypominamy, iż za każdą zrealizowaną akcję rebelianci zyskują punkty, przyspieszające koniec gry!).