Bee.pl
Bee.pl
Gra planszowa Wesoły pociąg dzięki prostym zasadom jest optymalna dla przedszkolaka, wciągnie także dorosłego gracza. To gwarancja udanej zabawy dla wszelkich, bez względu na wiek. Wybierzcie swoje lokomotywy, parowe ciuchcie albo prędkie elektrowozy. Rzucając kostkami, zdobywajcie wesołe wagoniki i budujcie swoje pociągi. Gracz, który będzie posiadać najwięcej wagonów (punktów), wygrywa. W wariancie progresywnym wykażcie się znajomością alfabetu i zdobywajcie uzupełniające punkty. Zasady gry Wesoły pociąg: części gry - 30 kartoników z wagonami (2-, 3- i 4-wagonowymi) - 6 kartoników z lokomotywami - 3 kostki z wagonami i dżokerem - 1 kostka z wagonami i stopem Cel gry Zadaniem graczy jest zbudowanie pociągów z jak największą liczbą wagonów (uzyskanie jak największej liczby punktów). Przygotowanie do gry - Rozłóżcie kartoniki z wagonami, pogrupujcie je według odcieni i długości (wytwarzając pulę). - Kostki połóżcie obok nich. - Każdy gracz bierze po 1 kartoniku z lokomotywą i kładzie go przed sobą. Jeśli graczy jest mniej niż sześciu, niewykorzystane kartoniki z lokomotywami nie biorą udziału w grze. Rozgrywka Grę rozpoczyna osoba, która ostatnio jechała pociągiem (albo najmłodszy gracz). - Gracz w swojej kolejce bierze kostki i rzuca wszystkimi naraz. Może wykonać maksymalnie 3 takie rzuty. Po każdym rzucie może odłożyć na bok wybrane kostki. Pozostałymi rzuca dalej. Raz odłożone kostki może użyć w kolejnych rzutach. - Celem rzutów jest uzyskanie optymalnej wartości na kostkach, zabranie z puli zgodnego co do koloru i liczby wagonów kartonika i dodanie go do swojego pociągu. - Jeśli gracz wyrzuci Stop - nie zdobywa żadnego kartonika - grę kontynuuje kolejna osoba. - Dżoker zastępuje dowolny kolor. - Jeśli wyrzucona wartość nie jest dostępna, gracz może zabrać kartonik w danym kolorze o mniejszej liczbie wagonów. - Jeśli w puli nie będzie już kartoników odpowiadających wartości na kostkach, to gracz nie zdobywa żadnego kartonika - grę kontynuuje kolejna osoba. - w trakcie jednej kolejki można zdobyć tylko jeden kartonik (jeśli są dwie pary, gracz wybiera jedną z nich). - Kolejka przebiega zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Koniec gry Gra się kończy, gdy w puli nie ma już kartoników. Policzcie wagony w swych pociągach. Każdy wagon to jeden zdobyty punkt. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. Realny jest remis. Rodzaj progresywny Punkty ekstra Jeśli chcecie rozszerzyć poziom trudności gry, wprowadźcie dodatkową zasadę: za każde połączenie kartoników, w których literki ułożone są zgodnie z kolejnością, w jakiej występują w alfabecie, zdobywacie dodatkowe punkty. Funkcjonalne opakowanie w formie kuferka zachęci dziecko do posprzątania po skończonej zabawie. Bawcie się i doskonalcie rozmaite umiejętności: - logiczne myślenie - liczenie - znajomość alfabetu - rozpoznawanie barw - zdolności manualne - kreatywność i wyobraźnię - spostrzegawczość i koncentrację
- Producent - Wydawnictwo Jako
- EAN - 5904405355329